Zad.1 Na urodziny dziadka Eugeniusza przyjechało 48 osób. Wśród gości było 3 razy więcej dzieci niż dorosłych. Ile było dzieci, a ile było dorosłych?

zad.2 Na pytanie, ile ma lat, pewien student powiedział: za 10 lat będę miał 2 razy tyle, ile miałem 4 lata temu. Oblicz, ile lat ma student obecnie.?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T14:13:27+01:00
Zad. 1
x - ilość dorosłych
y - ilość dzieci
y = 3x

3x + x = 48
4x = 48
x = 12

Odp: Było 12 dorosłych i 36 dzieci.

Zad. 2
x - obecny wiek

x + 10 = 2 * (x-4)
x + 10 = 2x - 8
x + 18 = 2x
x = 18

Odp: Student ma obecnie 18 lat.
2009-12-12T14:14:16+01:00
1) x- liczba doroslych
y - liczba dzieci

x + y = 48
y = 3x

4x = 48/ :4
x = 12
y = 3 * 12 = 36

Odp. Dorosłych było 12 a dzieci 36.

2) x + 10 - wiek za 10 lat
x - 4 - wiek 4 lata temu

x + 10 = 2 * (x - 4)
x + 10 = 2x - 8
-x = -18/: (-1)
x=18

odp. Student ma 18 lat.

1 5 1
2009-12-12T14:15:46+01:00
Zad 1
48 / 3 = 16
48 - 16 = 32

odp. Dzieci było 32 a dorosłych 16

zad2
10 * 2 = 20
20 - 4 = 16
16 * 2 = 32
1 1 1