Odpowiedzi

2009-09-07T18:34:09+02:00
Kiedys pisales mi na opd żle to ja ci nic nie na piszę
2009-09-07T18:43:42+02:00
1. =1
2. =-7/90
3. =11
4. =-3,05
5. =38,3

Wyszły mi jakieś dziwne liczby, więc nie jestem pewna czy dobrze.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Azai
  • Rozwiązujący
2009-09-07T18:52:39+02:00
½×[(-1)⁸+(-1)⁸] = 1/2 * (1 + 1)= 1/2 * 2 = 1

(-3¹/₃)³×0,3⁴-(-½)³×(1¹/₃)²= (-10/3)^3 * (3/10)^4 - (-1/2)^3 * (4/3)^2= -1000/27 * 81/10000 + 1/8 * 16/9 = -3/10 + 2/9 =
- 27/90 + 20/90= -7/90

(1¹/³)³×(-3¾)²÷3-(¹/₃)²= (4/3)^3 * (-15/4)^2 : 3 - 1/9 =
64/27 * 225/16 * 1/3 - 1/9 = 14400/1296 - 1/9= 11 i 1/9 - 1/9= 11

(-0,3)÷0,1-0,2³×(2½)²= -3/10 * 10/1 - 1/125 * 25/4 =
-3 - 1/20 = - 3 i 1/20

(0,1)⁴×20³+(1½)³÷(-0,3)²= 1/10000 * 8000 + 27/8 * 9/100 =
8/10 + 243/800= 883/800