Odpowiedzi

2009-12-12T15:21:59+01:00
Prądy ciepłe-niosą wodę cieplejszą niż otaczająca. Tworzą się w obszarze cyrkulacji pasatów strefy okołorównikowej. Wywołują opady, wzrost temp i parowania.
np. prąd Zatokowy, Brazylijski, Gwinejski, Północnoatlantycki, Kuro-Siwo, Wschodnioaustralijski.
Prądy zimne-niosą wodę chłodniejszą niż otaczająca. Wpływają na obniżenie temp, osłabienie parowania podwyższenie ciśnienia. Powstają przy udziale wiatrów wschodnich, wiejących w wyży południowych.
np.prąd Labradorski, Peruwiański, Benguelski, Kanaryjski, Oja-Siwo, Zachodnioaustralijski
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T15:28:25+01:00
Ciepłe prądy:
-Brazylijski-płynie z północy na południe po wschodniej stronie Ameryki Południowej
-południoworównikowy-płynie wzdłuż równika
-wschodnioaustralijski-płynie z północy na południe po wschodniej stronie Australii

prądy zimne:
-arktyczny prąd okołobiegunowy-zatacza półokrąg nad Antarktydą,
płynie z wschodu na zachód
-BEnguelski-płynie z południa na północ po zachodniej stronie Afryki
-Kalifornijski-płynie z północy na południe po zachodniej stronie Ameryki Północnej

Prądy ciepłe-niosą wodę ciepłą.Tworzą się w obszarze cyrkulacji pasatów strefy okołorównikowej. Wywołują opady, wzrost temperatury i parowania.

Prądy zimne - niosą wodę chłodniejszą niż otaczająca. Wpływają na obniżenie temperatury , osłabienie parowania podwyższenie ciśnienia. Powstają przy udziale wiatrów wschodnich, wiejących w wyży południowych.
3 4 3