Oblicz pole powierzchni całkowitej graniastosłupa o podstawie równoległoboku w którym wysokość opuszczona na bok o długości 12cm stanowi 2/3 tej długości.Wysokjość graniastosłupa jest o 20% dłuzsza od wysokości równoległoboku i o 0.4 cm krótsza od długości drugiego boku równoległoboku.

2

Odpowiedzi

2009-09-07T18:45:51+02:00
Ppodstawy= 12*8 = 96cm²
H₂= 8*1,2= 9,6
Drugi bok ma 10cm
Pb= 2(12*9,6+10*9,6)= 422,4
Pc = 422,4+192=614,4
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-07T18:47:54+02:00
Pole podstawy:
a=12cm
h=²/³*12=8cm
Pr-pole jednej podstawy
Pr=a*h
Pp=2*Pr=2*12*8=2=96=192

Pole powierzchni bocznej
Pb=2*10*9,6+2*12*9,6=192+230,4=422,4cm²

Powierzchnia całkowita
Pc=Pp+Pb
Pc=192+422,4=614,4
2 4 2