1. Cenę garsonki przed sezonem podniesiono o 20%, a po kilku miesiącach obniżono o 10% i można było ją kupić za 270zł. Ile kosztowała ta garsonka na początku?

Proszę o dokładne obliczenia i dane

2.Jacek z mamą za dwa bilety kolejowe do Pragi zapłacili w sumie 340zł. Jacek jest studentem, więc przysługuje mu 30% zniżki. Mamie zniżka nie przyslługuje. Ile kosztował bilet mamy?


Proszę o dokładne obliczenia i dane

2

Odpowiedzi

2009-12-12T14:28:21+01:00
2. x - normalna cena biletu czyli ta która zapłaciła mama
70% x - ulgowa cena, czyli ta ktora zapłacił jacek
x+ 70%x=340
1,7x=340
x=200
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T19:02:53+01:00
1. x-cena sukienki po podniesieniu ceny
y-cena początkowa sukienki
90% - 270zł
100% - x
x=(100%*270zł)/90%=300zł

120% - 300zł
100% - y
y=(100%*300zł)/120%=250zł

Odp. Początkowa cena garsonki wynosiła 250 złotych.



2. x-cena biletu Jacka
y-cena biletu mamy Jacka

x+y=340zł
70%y=x

x+y=340zł
x=0,7y

0,7y+y=340zł
x=0,7y

1,7y=340zł
x=0,7y

y=200zł
x=140zł
Odp. Bilet mamy kosztował 200złotych
1 5 1