Maria i Marek wyjezdzają na narty w Bieszczady .Narty Marka waża x kg a Marii 0,8xkg.Buty Marka ważą 1,2xkg a Marii 0,9xkg.Ponato narciarze muszą wziąć ze sobą plecaki do których zapakuja ubranie i buty nna zmiane przybory do mycia się i inne konieczne drobiazgi.Cały zabierany przez nich bagaż bedzie ważył 10x kg.Ile będą wazyły obydwa plecaki razem
Wykonaj obliczenia dla x = 4\
bardzo prosze o pomoc bardzo pilne

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T14:47:22+01:00
Cały bagaż - 10x
Waga nart Marii i Marka - x + 0,8x
Waga butów Marii i Marka 1,2x + 0,9x

dla x=4
10x - (x + 0,8x) - (1,2x+0,9x) = 40 - (4 + 3,2) - (4,8 + 3,6) =
40 - 7,2 - 8,4 = 24,4

Oba plecaki razem będą ważyły 24,4 kg.
2009-12-12T15:24:59+01:00
X+(0,8*x)+(1,2*x)+(0,9*x)+(10*x)=
=4+(0,8*4)+(1,2*4)+(0,9*4)+(10*4)=
=4+3,2+4,8+3,6+40=
=55,6 kg.