Odpowiedzi

2009-12-12T15:36:09+01:00
1. Tabulacja
2. Open Office -
Dokument tekstowy, nad którym pracujesz w Open Office składa się z rozdziałów i podrozdziałów. Wprowadzając zmiany w strukturze dokumentu, musisz za każdym razem ręcznie poprawiać numery rozdziałów, co jest dość praco- i czasochłonne. Jak temu zaradzić?


Możesz sobie zaoszczędzić sporo pracy, włączając automatyczne numerowanie rozdziałów. Warunkiem tego jest stosowanie stylów.

Etap 1. Przypisz tytułom rozdziałów i podrozdziałów odpowiednie style, np. za pomocą klawiszy [Ctrl 1] (Nagłówek 1) i [Ctrl 2] (Nagłówek 2) - lub klikając na wpisy w oknie Style i formatowanie (przywołuje się je klawiszem [F11]). Liczba w nazwie stylu odzwierciedla hierarchię rozdziałów.

Etap 2. Przywołaj menu Narzędzia | Numeracja konspektu i przeskocz na kartę Numeracja. Ustaw w polu Numer żądany sposób numerowania (np. 1, 2, 3) dla każdego z poziomów występujących w hierarchii rozdziałów twojego tekstu.

Etap 3. W razie potrzeby przejdź do karty Pozycja, po czym zmień domyślne wcięcia i odstępy. Gdy potwierdzisz, klikając OK, program samodzielnie ponumeruje tytuły rozdziałów.

Teraz możesz do woli przesuwać rozdziały, wstawiać nowe i zmieniać ich hierarchię (poprzez okno Nawigatora przywoływane klawiszem [F5]). Open Office automatycznie zadba o poprawne numerowanie. Za pomocą menu Wstaw | Indeksy i spisy | Indeksy i spisy możesz utworzyć spis treści.

Dodatkowa wskazówka. Gdy wskażesz polecenie Modyfikuj w menu podręcznym stylów, ujrzysz okno dialogowe, w którym jest karta Numeracja. Można tu przyporządkować szablon numerowania rozdziałom, zatem również w ten sposób możesz numerować rozdziały, jednak wówczas dane tytuły znikną z listy w oknie Nawigatora.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T17:29:47+01:00
1. zaznaczasz kolumnę i pozniej wyrównujesz do lewej, prawej lub środkujesz
2. np. żeby się nie pomylić przy numerowaniu
3 3 3