Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T14:48:27+01:00
1. Np słodzenie herbaty.
Dyfuzja to samorzutne rozprzestrzenianie się się w danej objętości
2. jądro atomowe to centralna część atomu o ładunku dodatnim zbudowana z nukleonów, otaczają ją elektrony
proton -to cząsteczka obdarzona elementarnym ładunkiem dodatnik
elektorn - cząsteczka obdarzona elementarnym ładunkiem ujemnym
neutron - czastka nie posiadająca ładunku elektrycznego
powłoka elektronowa - przestrzeń w kótrej można znaleść elektorny
3.liczba Z to liczba atomowa pozwala ona ustalić liczbę protonów, elektronów i ładunek jądra. Liczba A to liczba masowa pozwala ona ustalić liczbe nukleonów.
18 4 18
2009-12-12T15:21:04+01:00
1.
Dyfuzja polega na samorzutnym mieszaniu się cząsteczek i atomów różnych substancji. Zachodzi ona pod wpływem ruchów cieplnych.

Przykładem procesu dyfuzji w życiu codziennym jest np. parzenie herbaty. Torebka z herbatą zalana wrzątkiem uwalnia esencję, która samorzutnie przemieszcza się w całej objętości naczynia. Przykładem dyfuzji może być też dym rozprzestrzeniający się w powietrzu albo np. perfumy :)

2.
-jądro atomowe, to centralna część jądra składająca się z protonów i neutronów zwanych także NUKLEONAMI :) Ale na tym etapie nie musisz jeszcze używać tego pojęcia :)

-proton, jest cząstką elementarną jądra atomowego, czyli to znaczy, że jest jego składnikiem. Ma dodatni ładunek elektryczny. Liczba protonów w jądrze określa ładunek atomu i równa się liczbie atomowej.

-neutron, podobnie jak proton jest składnikiem jądra atomowego, jest elektrycznie obojętny.

-elektrony krążą wokół jądra na tzw. powłokach elektronowych lub orbitalnych, elektrony mają ujemny ładunek elektryczny.

-powłoka elektronowa, jest to zbiór elektronów o zbliżonej wartości energii. Nazwy powłok: K, L, M, N, O, P, Q :)

3.
Liczba Z to inaczej liczba atomowa pozwala ona ustalić ilość protonów, elektronów i ładunek jądra.
Liczba A to liczba protonów + liczba neutronów :)

Pozdrawiam :)
1 5 1