Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T14:49:20+01:00
X + y + z = 91

x = 4/5 y
y = 5/4 z


x = 4/5 y = 4/5 * 5/4 z = z
y = 5/4 z

x + y + z = 91
z + 5/4 z + z = 91 |*4
4z + 5z + 4z = 91*4 = 364
13z = 364 | / 13
z = 28

x = z = 28
y = 5/4 z = 5/4 * 28 = 35

Te liczby to 28, 35 i 28
2009-12-12T14:58:56+01:00
X + y + z = 91
x = 4/5 y
y = 5/4 z

x = 4/5 y czyli 4/5 * 5/4 z = z
y = 5/4 z

x + y + z = 91
z + 5/4 z + z = 91 / *4

x + y + z = 91
4z + 5z + 4z = 91*4

x + y + z = 91
4z + 5z + 4z = 364

x + y + z = 91
13z = 364 | / :13

x + y + z = 91
z = 28

x = z = 28

y = 5/4 z
y = 5/4 * 28
y = 35

Odp. Liczny te to x = 28; y = 35 i z = 28