Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T14:47:07+01:00
Slonce, ksiezyc i ziemia musza lezec na tej samej "lini"
2 2 2
2009-12-12T15:53:45+01:00
Słońce – zaćmienie całkowite występuje, gdy obserwator znajduje się w cieniu Księżyca. W takim przypadku widoczna staje się korona słoneczna. Jest to możliwe dzięki temu, że obserwowane rozmiary kątowe Księżyca są tylko nieznacznie większe od rozmiarów kątowych Słońca i w przypadku zaćmienia całkowitego, Księżyc przysłania całkowicie powierzchnię Słońca, ale nie przysłania korony słonecznej.

księżyc - całkowite zaćmienie księżyca następuje, gdy Księżyc krążąc dookoła Ziemi przejdzie cały przez stożek cienia całkowitego Ziemi, wtedy promienie słoneczne przez pewien czas w ogóle nie dochodzą bezpośrednio do jego powierzchni.
4 3 4