Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T15:20:41+01:00
Osobiście uważam, że prawa i obowiązki obywatelskie są jak najbardziej potrzebne. Gdyby nie było jasno powiedziane czego ludziom wolno a czego nie, w Polsce nie dało by się wyjść na ulicę z powodu dorosłych i młodzieży która nie bała by się odpowiedzialności za popełnione przez siebie czyny... Sądzę, że najważniejszym obowiązkiem obywatela jest Art. 85.1.tzn. obrona Ojczyzny. natomiast najważniejsze prawo które jest nam dane to prawo do nietykalności osobistej i gwarancja bezpieczeństwa osobistego.
2 5 2
2009-12-12T15:24:32+01:00
Z pewnością dla mnie ważne są prawa i obowiązki,dzięki nim mogę czuć się bezpiecznie w swoim kraju. Dla mnie najważniejszym z praw jest nietykalność osobista oraz własne zdania. Często jest w szkołach tak ,że jesteś dyskryminowanym nie wiedząc,że wiele jest podpunktów w statucie dotyczącym twoich praw.Obowiązkiem moim na pewno jest nauka do 18 roku życia.Cieszę się ,że jest też prawo mówiące o tym ,że nie mogę pracować,póki jestem niepełnoletnia.Sądzę,że prawa i obowiązki są potrzebne,nie tylko są one na papierze,powinniśmy się ich trzymać i pomagać w życiu.
1 5 1