Odpowiedzi

2009-12-12T15:03:08+01:00
SYMBOLE ADWENTOWE:
Roraty -Tak nazywa się Msza św. ku czci Najświętszej Maryi Panny, odprawiana przez cały adwent w dni powszednie. Nazwa ta pochodzi od słów pieśni na wejście: "Rorate caeli desuper" - "Spuśćcie rosę niebiosa". Najstarsze ślady odprawianej w Polsce Mszy św. roratniej sięgają XII w. W wieku XVI roraty były już znane w całej Polsce.

Świeca roratnia - Biała świeca ozdobiona białą lub niebieską wstążką, zapalana w czasie Mszy św. roratniej. Jest symbolem Maryi, która podobnie jak jutrzenka wyprzedza wschód słońca, tak Ona poprzedziła przyjście Jezusa.

Wieniec adwentowy - Ten niemiecki zwyczaj znany jest w Polsce od ponad 160 lat. Na zielonym wieńcu umieszcza się 4 świece. Cala rodzina gromadząc się w niedzielny wieczór przy wspólnej modlitwie zapala kolejne świece jako znak czuwania i gotowości na przyjście Jezusa.
Wieniec adwentowy posiada bogatą symbolikę: światło, zieleń i krąg, które oznaczają wspólnotę oczekującą w miłości i radości na przyjście Pana. W Wigilię Bożego Narodzenia 4 palące się świece oznajmiają przyjście Jezusa który jest światłością świata.

Kolor fioletowy - w czasie adwentu kapłan nosi strój tego koloru podczas Mszy Świętej.
1 3 1
2009-12-12T15:05:06+01:00
;wieńce
;świece
;światła(na początku myszy są zgaszone)
;schodki w kościele (ciało Jezusa od samej góry schodka idzie w dół sybolizuje zejście Jezusa na ziemie)
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T15:06:18+01:00
Symbole adwentu:
-fioletowy kolor szat liturgicznych
-świeca adwentowa
-lampion
-świeca Maryjna
-roraty
-żłóbek
-szopka
-choinka
5 2 5