Odpowiedzi

2009-12-12T15:17:43+01:00
N - dł. mostu

150m + 1/3 n + 1/6 n = n
150m +2/6 n + 1/6 n = n
150m + 1/2 n = n
150m = 1/2n /*2
n = 300m

Szerokość rzeki to 1/6 dł. mostu czyli 50m
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T15:24:28+01:00
X - długość mostu
y - szerokość rzeki

150 + y + 1/3x = x
y = 1/6x

150 + 1/6x + 1/3 x = x
y = 1/6x

150 + 1/6x + 2/6x = x
y = 1/6x

3/6x - x = -150
y = 1/6x

-3/6x = -150 / *(-6)
y = 1/6x

3x = 900 / :3
y = 1/6x

x = 300
y = 1/6 * 300

x = 300
y = 50

Odp. Szerokość rzeki wynosi 50 m