ZAD.1 Planeta Merkury wykonuje pełny obrót wokół Słońca w czasie ,gdy na Ziemi mija 88 dni. Rok merkuriański liczy zatem 88 dni. Oblicz , ile lat merkuriańskich masz teraz.

ZAD.2 Do wyprodukowania 30 kg masła mleczarnia zużywa 750 litrów mleka .Ile litrów mleka zużyje ta mleczarnia do wyprodukowała 120 kg masła?

(Odpowiedź i obliczenie)

2

Odpowiedzi

2009-12-12T15:50:12+01:00
1) tyle ile masz lat razy 88 i wyjdzie ci ile masz tych dni merkurańskich, a dalej to nie wiem
2) 750 podzielić po 30 i pomnożyć razy 120
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T16:32:56+01:00
Zadanie 1
Z nicku wnioskuje, że masz 10 lat...
więc (10*365)/88≈41
Odp.: Masz 41 lat merkuriańskich.

zadanie 2
30kg masła --------------- 750l mleka
120kg masła -------------- x litrów mleka

120/30=x/750
120/30=4 więc x/750=4

z tego wnioskujemy, iż
x=750*4
x=3000

Odp.: Ta mleczarnia do wyprodukowania 120 kilogramów masła zużyje 3000 litrów mleka.