1. Rozwiąż nierówność: 9x² - (3x+5)² < 20

2. Rozwiąż graficznie układ równań: y=x+2
y= -x-4
3. Oblicz promień okręgu opisanego na kwadracie o boku długośći 20cm.
4. Narysuj trójkąt prostokątny, w którym cosinus jednego z kątó ostrych wynosi 0,8. (to zadanie nie koniecznie)
5.Objętość ostrosłupa wynosi 272 cm³. Oblicz wysokość tego ostrosłupa, jeżeli pole podstawy tego ostrosłupa wynosi 68cm².
6. Podstawą ostrosłupa jest prostokąt o bokach 6cm i 8cm. Każda krawędź boczna jest nachylona do płaszczyzny podstawy pod kątem 60⁰. Oblicz pole powierzchni ostrosłupa.
7. Ciocia jest 3 razy starsza od Basi. Za 16 lat Basia będzie miała tyle lat, ile ciocia przed 16 laty. Ile lat ma obecnia ciocia a ile Basia?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T16:49:12+01:00
Http://www.sendspace.com/file/mh9vma
1 1 1
2009-12-12T17:01:46+01:00
9x² - (3x+5)² < 20
9x²-9x²-30x-25<20
-30x>45
x>-1,5
1 3 1
2009-12-12T17:02:39+01:00
1)
9x² - (3x+5)² < 20

9x2-9x2+2razy3xrazy5+25<20

30x<20-25

30x<-5

x<-1/6
2)ja ci to zrobie ale rysunek to sam musisz

y=x+2 podstawiając za x wartości: (liczby pod -1,0,1to liczba y odpowiadająca tym wartościom x)

x= -1,0,1
y= 1 ,2,3
teraz narysuj prostą o punktach (-1,1) (0,2) (1,3)

y= -x-4 teraz tak jak powyżej:

x=-1,0,1
y=-3,-4,-5
narysuj prostą o punktach (-1,-3) (0,-4) (1,-5)

punkt w których się przetną to rozwiązanie dla obu tych równań

3)
przekątna kwadratu to średnica,a promień to połowa średnicy

więc przekątna to d i równa się

d(kwadrat)=20(kwadrat)+20(kwadrat)

d(kwadrat)=400+400

d=pierwiastek z 800

promień=pierwiastek z 800 podzielić na 2(dwa nie jest pod pierwiastkiem)
4)też nie narysuje ale opisze jak ma być

to musi być trójkąt prostokątny w którym przyprostokątna leżąca przy kącie ostrym ma 8cm a przeciwprostokątna 10cm bo cosinus to stosunek przyprostokątnej przyległej do kąta ostrego do przeciwprostokątnej więc 8:10=0,8

5)objętość=polepodstawy razy wysokość podzielić przez 3 czyli:

wysokość=objętość/pole podstawy razy 3

h=272/68razy3

h=12
6)nie mam pomysłu na to gdyby to boki były nachylone pod kątem 60 stopni to bym umiał. sorry

7)
c-ciocia
b-basia

c=3b
c=16+b wstawiamy 3b z pierwszego równania za c do drugiego

3b=16+b

3b-b=16

2b=16

b=16/2

b=8 wstawiamy tą wartość do pierwszego równania

c=3razy8

c=24

odp:ciocia ma 24 lata a basia 8
1 5 1