Zad 1. Na wadze są 3 duże pudełka i 8 małych .Jedno małe pudełko waży 38 kg .Ile waży duże pudełko?

zad 2.Właściciel restauracji dokupił 3 nowe stoły i 7 krzeseł. Rachunek wyniósł 1211zł.Jeden stół kosztował 175 zł.Ile kosztowało jedno krzesło?

zad 3. Mama Natalii zamierza kupic nową pralkę. Pierwsza wpłata wynosi 460zł.Pozostała kwota ma buc spłacona w 12 miesięcznych ratach po 95zł. Ile kosztuje ta pralka?

( ODPOWIEDŹ I OBLICZENIE ) POMUŚCIE :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T16:15:53+01:00
Zad.2
(* to mnożenie)
3*175=515
1211-515=485
485:7=69r.2
Odp.Jedno krzesło kosztowało 69zł i 2 gr.

zad.3
95*12=1140
1140+460=1600
Odp. Mama Natalii zapłaciła za pralkę 1600zł.
1 2 1
2009-12-12T16:15:57+01:00
1)
3x+8 razy 38= 1x
3x+304= 1x
3x-1x= 304
2x= 304
x= 304: 2
x= 152
Odp. Duże pudełko waży 152 kg
2)
3 razy 175+7x= 1211
525+7x= 1211
7x=1211-525
7x=686
x= 686:7
x= 98
Odp.Jedno krzesło kosztowało 98 zł
3)
x= 460+12 razy 95
x= 460+ 1140
x= 1600 zł
Odp. Ta pralka kosztuje 1600 zł