Pokój Zosi ma kształt prostopadłościanu o długości 4,5 m szerokości 4 m i wysokości 2,5 m. Okno i drzwi zajmują 20% powierzchni ścian pokoju. Zosia chce pomalować sufit i ściany pokoju. Ile musi kupić puszek farby, jeżeli jedna puszka farby starcza na pomalowanie 13 m² powierzchni?

PILNE!!!

3

Odpowiedzi

2009-12-12T16:06:10+01:00
Sufit ma 4,5m*4m=18m²
ściany mają 2*4,5m*2,5m+2*4m*2,5m=22,5m²+20m²=42,5m²
odjąć od tego okna, czyli
42,5m²-20%*42,5m²=42,5m²-0,2*42,5m²=42,5m²-8,5m²=34m²

czyli w sumie do pomalowania jest 34m²+18m²=52m²
jedna puszka farby wystarcza na 13m², a więc potrzeba 52:13=4 puszki farby

odp: potrzeba 4 puszki farby
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T16:11:57+01:00
Pole sufitu:
4*4.5=18
Pole sciany 1.2:
2.5*4.5=11.25
Pole sciany 3.4:
4*2.5=10

Pole scian:
22.50+20=42.5

42.5-100%
x-80%

x=42.5*80%
----------
100%

x=34m2

Pole ogolem:
35m2+18m2=53m2

53:13=4.07~4

Odp potrzeba 4 puszki
2009-12-12T16:16:31+01:00
Dane:
długość : 4,5m
szerokość : 4m
h = 2,5m
Okno i drzwi 0,2Pścian
1 puszka farby - 13m²

Pc(całkowite do pomalowania) = Pp(pole podstawy - sufitu)*0,8Pb(ścian bocznych)
Pc=Pp*0,8Pb
Pp = 4,5*4= 18 m²
Pb= 0,8*(2*4*2,5 + 2*4,5*2,5) = 0,8*(20m² +22,5 m²) = 34m²
Pc = 18m²+34m²=52m²
52m²:13m²= 4 (czyli potrzeba 4 puszek farby)

1 5 1