Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T16:18:46+01:00
Energia.

Chwyć palcami kawałek gumki recepturki.
Dotknij gumką warg.
Wielokrotnie rozciągnij gumkę.
Ponownie dotknij warg.

Podczas rozciągania gumki, na skutek wykonania pracy, odległości międzycząsteczkowe wzrastają i wzrasta energia potencjalna układu cząsteczek. Jeżeli puścimy gumkę, energia potencjalna zamienia się w energię kinetyczną ruchu drgającego cząsteczek i dlatego wzrasta temperatura gumki.
2009-12-12T16:19:53+01:00
Możesz zrobić np. kryształki soli. to sie robi tak ze wlewasz tyle soli do sloika z wodą az sie przestanie rozpuszczac wieszasz na sznurku olowek kladziesz na sloiku i pozniej robia sie krysztalki soli.
albo ze jak polozysz zyletke na szklance wody to sie unosi i tak fajnie to wygląda
albo rozdziel opilki zelaza np od piasku, to wtedy magnesem poprostu przejezdzasz nad piaskiem pomieszanym z opilkami zelaaza i juz oddzieliles
2009-12-12T17:00:36+01:00
Na poziomie gimnazjum polecam powtórzyć doświadczenie Oersteda.