Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T16:21:07+01:00
Dane:
10l soku
x - liczba słoików 0,5l
x/3 - liczba słoików litrowych
x*0,5l+x/3*1l =10l
0,5x+x/3=10/*3
1,5x+x=30
2,5x=30/2,5
x=12 - słoików 0,5l
12:3=4 - słoików 1l
Czyli jest 12 słoików półlitrowych i 4 słoików 1l.
2009-12-12T16:24:02+01:00
Syropu 10l
słoików półlitrowych 3x
syropu w słoikach półlitrowych 0,5×3x=1,5x
słoików litrowych x
syropu w słoikach litrowych x
1,5x+x=10
2,5x=10|:2,5
x=4
4×3=12
słoików półlitrowych było 12 a litrowych 4.