Zad 1. Z jaką prędkością poruszało się ciało o masie 4 kg, jeżeli jego energia kinetyczna wynosiła 0,8 kJ ?

Zad 2. Kiedy masz większą energię, gdy:
a) stoisz na wieży o wysokości 125m,
b) jedziesz samochodem z prędkością 180 km/h?

Z góry dzięki ;]

3

Odpowiedzi

2009-12-12T16:31:48+01:00
Zad. 1

m= 4 kg
Ek= 0,8 kJ = 80 J

Ek = m x V2 / 2 / 2
2Ek = m x V2 / : m
2Ek / m = v2

2 x 80 J : 4 kg = v2
160 J: 4 kg = v2
40 m/s2 = v2 / x √
v = 6,3 m/s

zad. 2
b)

Mam nadzieję, że pomogłam ;)
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T16:33:48+01:00
Zad 1
m=4kg
Ek=0,8kJ=800J
Ek=½m*v²
800J= ½*4*v²/*2
1600J=4v²/:4
400=v²/*√
√400=v
v= 20 m/s
zad 2
a) Ep= m*10*125=1250m[J]
b) Ek=½m*v²
180km/h= 180*1000/3600=50m/s
Ek= ½m*50²
Ek= ½m*2500= 1250m[J]
-Energia w punkcie a i b jest taka sama


stoisz na wieży o wysokości 125m,
b) jedziesz samochodem z prędkością 180 km/h

9 4 9
2009-12-12T16:33:49+01:00
1.
0,8kJ=800J
Ek=m×V²/2
2 Ek=m×V²
v²=2Ek/m
1600/4=V²
V²=400
V=√400
V=20m/s
2.
a) jak stoisz na wieży to masz energię potencjalną
m - masa ciała
g - przyspieszenie ziemskie
h - wysokość

Ep = mgh = m[kg] * 10[m/s²] * 125[m] = 1250 * m [J]

b)
jadąc samochodem masz energię kinetyczną
V = 180[km/h] = 50[m/s]

Ek = ½mV² = ½ * m * 50²[m/s]² = ½ * 2500 * m [J] = 1250 * m [J]

zakładając, że w obu przypadkach ważysz tyle samo, energie masz równe
5 4 5