Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-12T17:10:29+01:00
Renesans-humanizm i laicyzacja, były pieśni i madrygały, pieśni na organy i lutnię gromadzono w zbiorach zwanych tabulaturami,były instrumenty smyczkowe,
Barok-oratoria, koncerty, pasje, opery, masze, Zespoły były utrzymywane przerz króli, magnatów i kościół.

Mam nadzieję, że pomogłem i pozdro ;]
1 1 1
2009-12-12T18:42:19+01:00
Muzyk renesansu- Głównymi gatunkami muzyki religijnej pozostały: msza, oficjum (magnificat, hymn, antyfona) oraz motet (najczęściej z tekstem psalmodycznym). W muzyce świeckiej dominowały pieśni: francuska chanson, włoski madrygał oraz popularne utwory w prostej, akordowej technice i nierzadko w tanecznych rytmach.

Muzyka baroku- barok charakteryzował się wielkością i potęgą...W baroku rodzi się niespotykanie wiele nowych form: opera, oratorium, kantata, sonata, suita, koncert oraz form mniejszych, m.in: fuga, toccata.Barok po łącinie oznacza nieregularna perła...


1 1 1