Mam pytanko kto chodzi do 1 gimnazjum i może miał juz zadane zadanie 5.13 ze strony 173 treśc zadania brzmi następująco

podstawy trapezu róworamiennego maja długości 8 cm. i 4 cm. . oblicz pole tago trapezu , jeżeli wiadomo , że kąt ostry przy dłuższej podstawie m mairę 45stopni

prosze wszystkie obliczenia na dzis prosze nawet na jutro prosze pilne

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T16:41:21+01:00
P=1/2*(a+b)*h
a=4cm
b=8cm
jezeli jest to trapez równoramienny to po poprowadzeniu wysokości z obu stron wychodzi nam że podstawa ma długości odpowiednio 2,4,2 cm czyli w sumie 8 cm
jeżeli podstawa ma 2 cm przy tym kącie to wysokośc togo trapezu też będzie równa 2 korzystamy tu z własności kwadratu, trójkat który powstał po poprowadzeniu wysokości jest połową kwadratu więc boki są równe
P=1/2*12*2
P=12 cm kwadratowych
2009-12-12T16:43:48+01:00
Narysuj sobie trapez rownoramienny ;]
opisz:
na gornej podstawie 8 dolnej 14
narysuj wysokosci dwie... powstanie prostokat
wiec 14 -8=6 : 2=3
jezeli powstaje 45 stopni to trzeba skorzystac z wlasnosci takiego trojkata
wiec 3 to "a"
wysokosc ktora narysowalas to tez "a"
a bok a pierwiastkow z 2
czyli 3pierwstkow2
Pole:
p= (a+b)*h : 2
P=(8+14)*3 :2
P=66/2=33




;))) nawet nie trzeba bylo tych pierwiastków :)Gdyby cos było nie jasne pisz ;]
2009-12-12T16:51:23+01:00
P trapezu = 1/2 a +b * h =
patrz : jeżeli górna podstawa ma 4cm a dolna 8cm to:
.......________________

________________________

kąt ma 45 stopni to trzeba przedłużyć go by był 90 stopni .
kwadrat ma cztery boki równejj długości .
nie wiem jak Ci to wytłumaczyć ..

ale działania takie :
Dane :
a = 4cm
b= 8cm
h = ?
P trapezu = 1/2 a +b * h =
P = 4cm + 8 cm * 2 cm
...... ______ = 6 cm * 2 cm = 12 cm2
.......... 2