Odpowiedzi

2009-12-12T16:43:21+01:00
Być złotym sercem,
mieć złote serce,
złoty środek,
złota rączka,
coś jest na wagę złota,
złote myśli,
złoty człowiek,

6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T16:44:13+01:00
*Ktoś, coś jest na wage złota - ktoś jest bardzo potrzebny, poszukiwany , coś jest bardzo cenne
*żyła złota - źródło ogromnych dochodów , zysków
*obiecywać komuś złote góry - mamić , kusić kogoś , obiecując mu rzeczy niemożliwe do zrealizowania
*złota młodzież - o dzieciach bogatych , wpływowych ludzi
*być złotym sercem - człowiek o dobrym sercu , dobroduszny
*mieć złote rączki - umiec wszystko zrobić , naprawić
*złoty środek - kompromisowe rozwiązanie , pośrednia możliwość
*mieć złote serce - być wielkodusznym , szlachetnym , dobrym człowiekeim
45 3 45
2009-12-12T16:47:04+01:00
Srebro to nawóz, a honor jest więcej wart od tysiąca sztuk złota. Stare chińskie przysłowie
Nie wszystko złoto co sie swieci
przysłowie niemieckie
Czas kosztuje złoto, ale i za złoto czasu nie kupisz.
Przysłowie chińskie
Jaki zysk ze złotej klatki, skoro ptaszek uciekł ze środka?
Przysłowie armeńskie
Mówienie jest srebrem, milczenie złotem.
Przysłowie niemieckie
Orężem się wojuje, a złotem zwycięża.
Przysłowie polskie
Złoty klucz każdy zamek otworzy.
Przysłowie polskie
34 4 34