Odpowiedzi

2009-12-12T16:58:34+01:00
I kąt = II kąt = 90 stopni + 50 stopni = 140 stopni
III kąt = IV kąt = (360 stopni - 2*140stopni)/2 =
= (360 stopni - 280 stopni)/2 = 80 stopni/2 = 40 stopni
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T16:59:24+01:00
To tak narysuj sobie równoległobok.... i poprowadz wysokość od kata rozwartego... skoro masz narysowana juz te wysokosc to widzisz że ta wysokosć dzieli Ci ten kat rozwarty na dwie czesci i wyrażnie widzisz że ten kat jest podzielony na dwa ,mniejsze i skoro ten mniejszy ma 50 to ten drugi 90 bo widac że to jest kat prosty czyli to oznacza ze cały ten kat ma 140 stopni a skoro to równoległobok to przeciwległy kat tez musi miec tyle samo czyli 140+140=280 a wiemy ze wszystkie katy w trójkacie musza byc równe 360 stopni dlatego tez 360-280=80 a wiemy ze zostału nam jeszcze dwa katy więc 80:2=40 wiec wychodzi na to ze pozostałe dwa katy maja po 40 stopni ;) więc boki równoległoboku ABCD ;A=40stopni B=140stopni C=40 i D=140
3 3 3