Małgosia poszła do sklepu spożywczego po koncentrat pomidorowy i śmietanę. Każdy z tych produktów był oferowany w dwóch rodzajach opakowań.
1. śmietana 200 ml 1,19 zł.
2. śmietana 250 ml 1,39
3. koncentrat pomidorowy 60 g- 1,09 zł.
4. koncentrat pomidorowy 90 g - 1,69 zł.
Ile i jakich opakowań powinna wybrać, aby kupić dokładnie tyle, ile potrzebuje i zapłacić jak najmniej? (PS. Potrzebne jej jest 1 litr śmietany i 1,80 kg koncentratu pomidorowego).

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T17:02:41+01:00
5*1,19=5,95
4*1,39=5,56
3*1,09=3,27
2*1,69=3,38
powinna wziąść 4kartoniki śmietany 250ml i 3koncentraty 60g.
3 4 3
2009-12-12T17:28:10+01:00
5*1,19=5,95 (5 opakowań bo tyle mieści się w 1 litrze)
4*1,39= 5,56 (4 opakowań bo tyle mieści się w 1 litrze)
odp.Aby zapłacic jak najmniej powinna wziąśc 4 opakowania śmietany 250ml

3*1,09=3,27 (3 opakowania bo tyle mieści się w 1,8 kg)
2*1,69=3,38 (2 opakowania bo tyle mieści się w 1,8 kg)
odp.Aby zapłacic jak najmniej powinna wziąśc 3 opakowania koncentratu pomidorowego 90 g.
1 5 1