Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T17:14:57+01:00
Wzór na opór przewodnika
R=ρ*l/s
gdzie
ρ - rezystywność przewodnika, wielkość stała charakterystyczna dla materiału przewodnika
l-długość przewodnika
s- przekrój poprzeczny przewodnika
1. przekrój zmniejszy się 3 razy
R=ρ*l/(s/3) - opór zwiększy się 3 razy
2. długość zwiększy się 4 razy
R=ρ*4l/s - opór zwiększy się 4 razy
5 2 5
2009-12-12T17:22:37+01:00
Im dłuższy przewodnik tym opór jest większy.
Im grubszy przewodnik tym opór mniejszy.
1.Opór zwiększy sie 3-krotnie
2.Opór zwiększy się 4-ktrotnie
3 2 3