Odpowiedzi

2009-12-12T17:16:30+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Sąrobione z plastiku, a ze stali nie można robić ponieważ kompas wtedy by źle działał, bo to magnes i gdy naokoło byłaby stal igła zaczęła by wariować lub pokazywać zły kierunek
21 3 21
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T17:22:50+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Obudowy kompasów zrobione są z tworzyw sztucznych, które nie mają w sobie stali. Igła w kompasie ma w sobie magnes, więc jeżeli obudowa byłaby stalowa kompas byłby niedokładny i bezużyteczny, ponieważ igła kręciłaby się w kółko, niezgodnie z kierunkiem
51 4 51
2009-12-12T17:37:32+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Igła kompasu jest magnesem i wytwarza wokół siebie pole magnetyczne. Jeżeli w tym polu magnetycznym znajdzie się stal to się namagnesuje i nawzajem będą oddziaływać. W związku z czym kompas nie będzie wskazywał właściwych kierunków.
15 4 15