W ubieglym roku panstwo Nowakowie placili za ogrzewanie 240 zl miesiecznie. Ostatniego lata ocieplili dom , co spowodowalo zmniejsze nie kosztow ogrzewania o 45%. Ile zaoszczedza pieniedzy w ciagu najblizszego trwajacego 8 miesiecy sezonu grzewczego ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T17:19:18+01:00
100%-45%=55%
0,55*240zł=132zł

Teraz płacą 132 zł.
(8*240)-(8*132)=864 zł
Odp: zaoszczędzą 864 złote

albo prosciej : (0,45*240)*8=864
2009-12-12T17:20:38+01:00
240zł-100%
x - 45%

x= (240*45%) / 100%
x=108zł --> o tyle mniej na miesiąc zapłacą


108*8= 864zł ---> za 8 miesięcy mniej
2009-12-12T17:21:35+01:00
240 zl - 100 %
x - 45 %

x = 240 * 45 / 100
x = 108 zl


240 * 12 = 2880 zl - tyle placili za rok kiedys
108 * 8 = 864 zl - tyle placa za ten sezon

2880 - 864 = 2016 zl - tyle zaoszczedza