Zapisz zdania w postaci równań.Dla każdego z równań podaj dwie pary liczb spełniajace to równanie .
a)liczba x jest o 3 większa od liczby y.
b)trzecia część liczbyy jest o 5 mniejsza od połowy liczby z.
c)liczba o 10 większa od x jest równa liczbie o 7 mniejszej od y.
d)liczba o 1 wieksza od t stanowi 1/5 liczby x.

2

Odpowiedzi

2009-12-12T17:39:25+01:00
X=y+3 x=5 y=2

1/3x=1/2z-5 x=15 z=20

x+10=y-7 x=5 y=22

t+1=1/5x t=4 x=25
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T17:42:51+01:00
A) y+3=x
y=4 x=7 lub y=5 x=8
b) 1/3y+5= 1/2z
y=3 z=12 lub y 6 z=14
c) 10+x=y-7
x=2 y=19 lub x=3 y=20
d) 1+t=1/5x
t=1 x=10 lub t=2 x=15
10 3 10