Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T17:44:59+01:00
A) po pierwszej obniżce 990zł a po drugiej-1188zł
b) cena roweru wzgledem pierwotnej cny wzrosła o 34%
2009-12-12T17:46:25+01:00
900-100%
x-10%

900 X 10
X= ____________ = 90

100

90-100%
x-20%

X= 90 X 20 = 180 = 18
100
100%
2009-12-12T17:49:08+01:00
A)10% z liczby 900 = 10/100 * 900 = 90
900+90=990
20% z liczby 990 = 20/100 * 990 = 198
990+198=1188
b) 90+198=288 (przyrost cen)
288/900= 32/100= 32% (przyrost przez cene poczatkowa)
Uwaga: x/x to ulamek.
Odp. Po I podwyzce kosztowal 990zl, a po II 1188zl. Cena roweru wzrosla o 32%.