Odpowiedzi

2009-12-12T17:57:56+01:00
(80km/h+40km/h)/2=60km/h
odp.: Średnia prędkość pojazdu to 60km/h.
1 1 1
2009-12-12T18:04:37+01:00
Vśr=80km/1h+40km/1h
Vśr=120km/2h
Vśr=60km/h
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T18:03:50+01:00
S=V*t
s-droga, którą przebył samochód
V-prędkość z jaką jechał
t-czas, w jakim samochód przebył drogę s
t=s/V=½s/80+½s/40=0,00625s+0,0125s=0,01875s
V=s/t=s/0,01875s=53⅓km/h
Odp.Samochód musiałby poruszać się ze stałą prędkością 53⅓km/h, żeby przebyć tę drogę w tym samym czasie.

Średnia prędkość samochodu wynosi 60km/h.
2 5 2