Odpowiedzi

2009-12-12T18:03:29+01:00
Uważam że słusznie uważamy Grecję za kolebkę cywilizacji europejskiej ponieważ jej dorobek kulturalny doprowadził od rozwinięcia wielu nauk i odkryć, bez których nie moglibyśmy funkcjonować w dzisiejszym świecie takich jak np. literatura, architektura - niektóre z greckich budowli przetrwały do dziś, itp.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T18:19:18+01:00
Grecję bardzo słusznie uznaje się za kolebkę cywilizacji europejskiej. To właśnie tam narodziła się filozofia, a także początki naszego obecnego ustroju - demokracji. Tam rozwinęła się też sztuka, najbardziej charakterystyczna dla antyku, Właśnie w Grecji wynaleziono takie rzeczy jak :
- liczydło
- wielokrążek (Archimedes}
- turbina parowa (Heron)
- astrolabium (Hipparchos)
Także w Grecji narodziła się teoria atomów. Hipotezę, że cały świat składa się z bardzo małych cząstek wysunął Grek, Demokryt. Można tak wymieniać bardzo długo. Wiele rzeczy zawdzięczamy starożytnym Grekom. Choćby igrzyska olimpijskie. Te najważniejsze zawody sportowe możemy oglądać dzięki Grekom. I pamiętajmy, że bez nich Europa nie byłaby tak rozwinięta.
7 5 7