Zadania z Ćw. Chemia Nowej Ery
Ćw. 63
Wykonaj 2 doświadczenia potwierdzające obecności pary wodnej w powietrzu. Napisz obserwacje i sformułuj wspólny wniosek.
Doś. I
Przetrzyj suchą szmatką szkiełko zegarkowe lub okulary, a następnie chuchnij na nie.
Obserwacja .............................................
Doś. II
Do szklanki z wodą o temperaturze pokojowej wrzuć kostki lodu
Obserwacja .............................................
Wniosek .............................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-12T18:08:51+01:00
D1
Obserwacja: Na szkiełku pojawi się skroplona para wodna
D2
Obserwacja: Na szklance z zewnątrz pojawiają się kropelki wody
Wniosek: W obu doświadczeniach występuje para wodna.
62 3 62
2009-12-12T18:12:32+01:00
Mialem juz te zadania xD 2 lekcje temu;] a wiec:

1) na szkielku zegarkowym powstala para wodna
2) z zewnetrznych scianek szklanki pojawiaja sie krople wody
Wniosek: (to mi w szkole powiedzieli) W obu doswiadczeniach wystepuje para wodna ( i dostalem za to zadanie max punktow wiec jest dobrze)
55 4 55
Dzięki bardzo. Uratowałeś mi skórę.!
Komentarz został usunięty
wniosek jest źle!