Odpowiedzi

2009-12-12T18:29:56+01:00
A)(-5)-(-1¾)= -¹³/₄
b)(-2,2)+(-10⅕)= -⁶²/₅
c)-(-⅓)+(-15)= -⁴⁶/₃
d)-(-9)-(-4¼) = ⁵³/₄

tylko jeszcze mam pytanie- czy ta postać (-5)-(-1¾)= to jest
(-5) - (-1¾)= czy (-5) * -1(-1¾)= ?
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T18:30:19+01:00
A)(-5)-(-1¾)=-5+1,75= -3,25 (liczba ujemna)
b)(-2,2)+(-10⅕)=-2,2-10,2= -12,4 (liczba ujemna)
c)-(-1(jedna trzecia)+(-15)=-(-1⅓-15)=-(-16⅓)= 16⅓ (liczba dodatnia)
d)-(-9)-(-4¼)=9+4,5= 13,5 (liczba dodatnia)
2009-12-12T20:14:33+01:00
1.Oblicz:
a)(-5)-(-1¾)= -5 + 7/4 = -20/4+7/4=-13/4
b)(-2,2)+(-10⅕)= -22/10-51/5= -22/10-102/10=-124/10=-12,4
c)-(-1(jedna trzecia)+(-15)= 1 i 1/3 +15 = 4/3+15=15 i 4/3= 49/3
d)-(-9)-(-4¼) =9+4¼=13¼= 53/4