Wykonaj tabele:
tytuł fraszki
pomysł kompozycja płęta
przesłanie
_________________________________________
tytuly fraszki:
-,,Na Młodość"
-,,Na Starość"
-,,Do Hanny"
-,,Na Nabożną"

(str.151.pod.,,świat w słowach i obrazach"
kl.1 gim





KTO PIERWSZY OTRZYMA NAJ NAJ

2

Odpowiedzi

2009-12-12T18:32:22+01:00
,,Na nabożną" - Unikaj fałszywej pobożności
,,na młodość" - młodość to czas swobody i wszechstronnego poznawania swiata
,, Do Hanny" - Oznaka miłości - otwarte serce. Miłóść powinna byćoparta na szczerym uczuciu. a nie na dawaniu prezentów
,,na starość" - Człowiek jest zawsze nie zadowolony ze swojego wieku
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T18:41:58+01:00
,,Na Młodość``
Puenta zgodnie z renesansem podglądem wszystko w naturze zachodzi w ustalonym porządku ; kolejne etapy zycia następują po sobie tak jak pory roku.

Przesłanie - młodośc musi się wyszaleć to jej naturalne prawo

,,Na Starość"
Puenta człowiek jest zawsze niezadowolony ze swoojego wieku

Przesłanie - młodzi ludzie chcą szybko osiągnąc wiek dojżały ale gdy się to stanie narzekaja na swoją starość
,,Do Hanny"
Puenta - związek dwojga ludzi powinien opierac się na szczerym uczuciu

Przesłanie znaką miłośc nie są materialne atrybuty lecz otwarte serce


,Na Nabożną"
Puenta - Pobożność często podszyta jest hipokryzją obłada

Przesłanie
należy unikać fałszywej pobożnosci obłady kłamstwa
1 5 1