Zadanie 1) 1 cal to 1/12 stopy
1 jard to 3 stopy
1 mila to 5280 stóp korzystając z informacji obok wskaż równośc nieprawdziwą.przyjmij ze 1 stopa to 30,48 cm

zadanie 2) Ile butelek potrzeba o pojemności 1/3 litra aby zmieściła sie w nich zawartośc piętnastu butelek o pojemnosci 3/4 litra?

pliiis o rozwiązanie!:)

3

Odpowiedzi

2009-12-12T18:56:07+01:00
To drugie:
3/4 litra razy 15 butelek to 11,25 litra
11,25 litra podzielić na 1/3litra to 33 i jeszcze reszta

Wychodzi więc że potrzeba 34 butelki(W 33 zmieści się 11 litrów, do ostatniej trzeba wlać pozostałe 0,25litra)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T18:56:54+01:00
Zad 2

3/4 = 0,75

0,75 * 15 = 11,25

11,25 dzielone przez 1/3

/ - oznacza ułamek

: - oznacza dzielenie

11,25 zamieniam na ułamek zwykły

1125/100 : 1/3

zamieniam na mnożenie przez odwrotność

1125/100 * 3 = 3375/100 = 33,75

czyli potrzeba 34 pudełka


zadanie 1 jakie to są informacje z boku?
2009-12-12T19:59:10+01:00
Zadanie 2
15 x 3/4 = 11,25
11,25 : 1/3 = 33,75

potrzeba 34 butelek