Odpowiedzi

2009-12-12T18:36:21+01:00
Przyros energi mechanicznej układu jest równa pracy wykonanej. Bo ogólnie energia to układ ciał, który jest zdolny do wykonania pracy.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T18:40:11+01:00
Jeśli ciała oddziałują na siebie tylko siłami grawitacyjnymi lub sprężystości , a siła zewnętrzna nie wykonuje nad nimi pracy to całkowita energia mechaniczna czyli suma energii potencjalnej i kinetycznej wszystkich ciał tego układu jest stała. - zasada zachowania energii .

Jeżeli układ ciał jest zdolny do wykonania pracy mówimy że posiada energię mechaniczną .
Jeżeli człowiek rzuca kulę do kręgli to jest ona zdolna do wykonania pracy.
Energia mechaniczna tej kuli wzrosła o wartość wykonanej pracy.
Energia=Praca