Wyobraź sobie, że znalazłeś się na bezludnej wyspie. Nie wiesz,jak i kiedy na nią trafiłeś.Nie masz żadnego przyrządu do pomiaru czasu.Jak będziesz określał porę dnia,czyli godzinę,a jak będziesz liczył upływające dni i miesiące?

3

Odpowiedzi

2009-12-12T18:39:20+01:00
Mogę np.dni odmierzać tak jest jasno,a noc =jeden dzień ik się przjaśn to drugi zaczyna.Gdy zrobi się klepsydr i nasypie piasku będzie moz na odmierzać czas.
16 2 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T18:39:22+01:00
Porę dnia bym określała na podstawie słońca (rano gdy wschodzi i wieczór gdy zachodzi,środek gdy południe) .Upływające dni na bezludnej wyspie próbowałabym zapisywać np.wyryć na drzewie lub skale.Co do godzin to spróbowałabym skonstruować zegara słonecznym.Wieloma sposobami bym próbowała ułatwić sobie życie na wyspie.Z czasem bym je udoskonalała.Szukała nowych sposobów,.
39 4 39
2009-12-12T18:43:27+01:00
Czas:
Wbiłabym patyk i zrobiłabym w ten sposób zegar słoneczny.

Dzień:
miesiac po godzienie wschodu i zachodu slonca (czas znam dzieki zegarze slonecznym)
15 3 15