1. Jakie cechy powinny mieć dwie siły działające na ciało, aby było ono w spoczynku.?
2. Dlaczego, jeśli wjeżdżasz w zakręt ze zbyt duża prędkością, możesz być z niego wyrzucony.?
3. Opisz częstotliwość i okres w ruchu jednostajnym po okręgu. Ile wynoszą dla n= 30 obrotów/minutę?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T18:42:47+01:00
1.
Siły powinny być równoważące , czyli posiadać taką samą wartość, kierunek, lecz przeciwny zwrot.
2.
Gdyż prędkość ciała, nie zdąży wyhamować, a opór jaki będzie stawiać kąt zakrętu, zatrzyma tylko pojazd, nie ciało w nim spoczywające.
3.
Okres to czas jednego, pełnego obiegu ciała po okręgu.
Częstotliwość -f- to ilość pełnych obrotów w jednostce czasu, np : bęben pralki obraca się 1000 razy na minutę :)

v= 2*3,14*r/T
v=6,28*r/30
  • Użytkownik Zadane
2009-12-12T18:53:03+01:00
1.Powinny się równoważyć, tzn. mieć mieć ten sam kierunek, tę samą wartość, przeciwne zwroty i być przyłożone do jednego ciała
2.Ponieważ działa siła odśrodkowa
3.Okres - czas potrzebny na pełen obrót
Cząstotliwość - ilość Hz na sekunde
T=1min/30=60s/30=2s
f=1/T
f=1/2 [Hz]