W pewnym ogrodznie zoologicznym 3/7 zwierząt stanowią ssaki, ptaki stanowią 10/21 wszystkich zwierząt, a gady 2/35. pozostałe zwierzęta to płazy.
a)jaką część wszystkich zwierząt w tym zoo stanowią płazy?
b)w tym ogrodzie zoologicznym 2/15 ssaków stanowią drapiezniki. ustal, jaka to część wszystkich zwierząt. czy płazów jest tam więcej niż drapieżnych ssaków?

prosze o rozwiązanie:)

2

Odpowiedzi

2009-12-12T19:25:26+01:00
Wspólny mianownik to 105

/ - znak ułamka

21/105 + 50/105 + 6/105 = 77/105

a) 1 - 77/105 = 28/105
ODP 28/105

b)
zwierząt 3/7 = 21/105
ptaki 10/21 = 50/105
gady 2/35 = 6/105
płazy 28/105

2/15 * 105 = 14
drapieżniki to 14

jaka to część wszystkich zwierząt: 14/105 = 2/15

czy płazów jest tam więcej niż drapieżnych ssaków?

odpowedź tak, bo płazów jest 28 (28/105 = 4/15)

2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T19:32:56+01:00
Ssaki -> 3/7 = 9/21 = 15/35 = 45/105
Ptaki -> 10/21 = 50/105
Gady -> 2/35 = 6/1-5
Razem = (45+50+6)/105 = 101/105
Płazy więc zajmują (105-101)/105 = 4/105

Ssaki zajmują 45/105 całości zwierząt, czyli jest ich 45.
Drapieżniki = 2/15*45 = 90/15 = 6.
Drapieżniki zajmują 6/105.

Płazów jest mniej niż drapieżników.

:) Proszę


6 4 6