Tomek zarabiał miesięcznie 1200 złotych.Tomek od nowego roku będzie zarabiał 1320 złotych.a) Ilu procentową podwyżkę wprowadzono w jego zakładzie?b) Tomek spóznił się kilka razy do pracy i szef obniżył mu pensję o 5%.ile pieniędzy zarabia teraz Tomek?

2

Odpowiedzi

2009-12-12T19:29:35+01:00
A)1200- 100%
1320-x

x=1320*100:1200=132000:1200=110%
110%-100%= 10%


b)1320*5%= 5/100*1320=6600:100=66

1320-66=1254
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T19:36:58+01:00
A) 1320zl -1200zl=120zl
1320 -100procent
120zł-xprocent
1320x-120 *100
1320x- 12000
x=12000 ÷ 1320
x=9,1 procent
b)1320- 100%
x-5%
100 x =1320 * 5
100x= 6600
x=6600÷100
x=66zł
1320zł - 66zł = 1254 zł
zaqrabia 1254 zł