Redni wzrost dorosłych kobiet w Polsce wynosi 164,2 cm z odchyleniem standardowym 5,6 cm a mężczyzn 176 cm z odchyleniem standardowym 7,4 cm. Standaryzując dane, sprawdź czy kobieta o wzroście 166cm możne uważać się za wyższą wśród Polek niż mężczyzna o wzroście 178cm wśród Polaków mężczyzn?

2

Odpowiedzi

2009-12-12T19:46:48+01:00
164,2+5,6=169,7cm
176+7,4= 183,4cm
169,7cm---166cm
183,4cm--- 178cm

kobieta moze sie uwazac za wyzsza wsród Polek
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T19:50:47+01:00
164,2-śr. wzrost kobiet
5,6 odchylenie standardowe u kobiet
176cm-śr wzrost u mężczyzn
7,4cm odchylenie standardowe u mężczyzn

164,2-5,6;164,2+5,6
158,6;169,8-przedział średniego wzrostu u kobiet

176-7,4;176+7,4
168,6;183,4-przedział srednigo wzrostu u mężczyzn
166cm wzrost kobiety
178cm wzrost męzczyzny
169,8cm-166cm=3,8cm różnica pomiedzy górną granicą śr. wzrostu u kobiet, a wzrostem kobiety
183,4cm-178cm=5,4cm różnica pomiędzy górną granicą sr. wzrostu u mezczyzn, a wzrostem męzczyzny
Różnica ta jest mniejsza u kobiety, niz u mężczyzny tak więć kobieta może uważać się za wyszą wsrod Polek, niż mężczyzna wsród Polaków.