Czy ktoś wie jak rozwiązać?
a) 1/2 *3/4 - 0,5 * 0,75 =
b) 3,2 podzielone (0,8 - 2/5) =
c) 4,8 + 1 1/3 * (1,1 - 0,6) =
d) (1,5 - 1 1/3) * 2 2/5 - 0,1 =
e) 2/3 + 1/2 - 0,5
--------------------- =
0,2 - 0,8 * 1/8

f) 4 ,4 - 2/3 * 1,8
------------------------------------------------------------------- =
3/8 * 4 do potęgi drugiej * 1/4 * 2 do potęgi trzeciej

g) 4,8 + 1/3 * (1,1 - 0,6) = to zadanie jest inne od podpunktu c).

Podpunkt e) i f) są piętrowe (składają się z trzech linijek)

Z góry dziękuje! :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T19:51:53+01:00
A) 1/2 *3/4 - 0,5 * 0,75 = 0
b) 3,2 : (0,8 - 2/5) = 3,2: 2/5 = 3,2 : 0,8 = 4
c) 4,8 + 1 1/3 * (1,1 - 0,6) = 4,8 + 1 1/3 * 0,5 = 4,8 - 2/3 = 4 2/15
d) (1,5 - 1 1/3) * 2 2/5 - 0,1 = 1 1/6 * 2 2/5 - 0,1 = 2,7

e) 2/3 + 1/2 - 0,5 7/6 - 0,5 = 2/3
--------------------- = ----------------------- = 2/3 : 0,1 = 2/3 * 10/1 =
0,2 - 0,8 * 1/8 0,2 - 0,1 = 0,1

= 20/3 = 6 2/3


f) 4 ,4 - 2/3 * 1,8
------------------------------------------------------------------- =
3/8 * 4 ² * 1/4 * 2 ³

4,4 - 6/5 = 3,2
------------------------- = 3,2 : 12 = 0,3
3/8 * 16 * 1/4 * 8 = 12


g) 4,8 + 1/3 * (1,1 - 0,6) = 4,8 + 1/3 * 0,5 = 4,8 + 1/6 = 4 11/30

(nie jestem pewna czy dobrze rozwiazalam F )

2009-12-12T20:01:54+01:00
A)1/2*3/4-0,5*0,75=4/8*6/8-0,5*0,75=24\8-0,5*0,75=3-0,5*0,75=3-0,375=2,625
b03,2:(0,8-2/5)=3,2:(8/10-2/5)=3,2:(8/10*4/10)=3,2:32/10=3,2-3,2=0
c)4,8+11/3*(1,1-0,6)=48/10+11/3*(11/10*6/10)=48/10+11/3*(11/10*6/10=144/30+110/30*(11/10*6/10)=254/30*66/10=254/30*198/30=50292/30=1676,4
d)(15/10-11/3)*22/5-1/10=(115/30-110/30)*12/5-1/10=360/30-3/30=357/30=11,9
e)2/3+1/2-0,5=4/6+3/6-5/10=7/6-5/10=35/30-15/30=20/30=2/3