Odpowiedzi

2009-12-12T19:39:12+01:00
TEATR ELŻBIETAŃSKI-to teatr pod gołym niebem.Aktorzy obywali się bez maszynerii, kurtyny, dekoracji, ale za to występowali w bogatych strojach.Spektakle wystawiono w porze popołudniowej przy naturalnym świetle.Wszystkie role, także kobiece grani nadal mężczyźni, chociaż teatrowi patronowała wówczas kobieta - królowa Elżbieta.Miała ona ponoć wielkie zdolności aktorskie i bardzo kochała scenę

TEATR ANTYCZNY - opierał się na tzw.trzech jednościach:
1.Jedność czasu - akcja sztuki nie mogła przekraczać 24h.
2.Jedność miejsca - akcja sztuki rozgrywa się w jednym miejscu
3.Jedność akcji
W teatrze antycznym na scenie pojawiają się trzy mężczyźni, trzech aktorów(Vw.p.n.e), istnieje podział na tragedie i komedie.Tragedie grywano na wiosnę tzw. wielkie dionize, jesienią grywano komedie tzw.małe
21 3 21
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T19:43:50+01:00
Teatr antyczny stosował przedwszystkim zasadę decorum , teatr elźbietaństki był natomiast znany z łamania tej zasady, np były wprowadzane osoby niskie i styl często graniczący z komicznym lub farsownym. Teatr klasyczny charakteryzował się zasadą 3 jedności , czasu ,miejsca , akcji , a w teatrze elżbietaństkim już się to nie zachowało . Pozatym była duża różnica w budowie teatrów :

Teatr Elżbietański składał się z :
sceny tylnej
sceny górnej
sceny przedniej
przybudówki z wnęką zasłoniętą kotarą
drzwi, którymi wchodzili aktorzy
ganeczki na górze.

Antyczny natomiast z :
orchestry
proskenion
skene
paradoi
widowni

Przepraszam ,za wielką ilość powtózeń ale pracep isałam na szybko :) Mam nadzieje ze pomogłam ;)
36 3 36