"Pewien rachmistrz z miasta Lodzi zamierzał
Na przejażdżkę się wybrać do Zgierza
Aby w drodze zbytnio się nie nudzić,
Postanowił liczeniem się trudzić.
Więc na pętli średnicę kół zmierzył,
Długość trasy znał z Łodzi do Zgierza
I policzył bez żadnych kłopotów,
Ile koło wykona obrotów."

Ile obrotów wykona koło tramwaju na drodze z Łodzi do Zgierza?

bardzo proszę znów o szybką pomoc ;(((

3

Odpowiedzi

2009-12-12T19:43:26+01:00
Wzór na obwód koła L=2*Pi*r.
Mając średnicę koła mamy wzór:
L=2*Pi*2*r
Mając dlugość trasy i obwód koła:
ilość obrotów koła n= L/długość trasy
2 3 2
2009-12-12T19:44:07+01:00
S-średnica koła
r-promień koła = 0,5*s
x-droga z Łodzi do Zgierza

wystarczy zapisać
y - ilość obrotów

x/2πr = y
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T19:44:55+01:00
D=60cm
s=10km=1000000cm

Obw=πd
Obw=π60cm
Obw=60*3.14
Obw+188.4≈188
il.obrotow=1000000/188
il.obrotow=5319
3 3 3