Państwo Wodzińscy zużyli w marcu 6metrów sześciennych wody zimnej i 7 metrów sześciennych wody ciepłej. Zapłacili za to 54 zł. W kwietniu za zużycie 7 metrów sześciennych wody zimnej i 6metrów sześciennych wody ciepłej zapłacili 50 zł. Ceny wody w marcu i kwietniu były takie same. Ile kosztuje 1 metr sześcienny wody zimnej, a ile ciepłej?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T19:53:21+01:00
X- cena wody ciepłej
y- cena wody zimnej

{7x+6y=54 /*6
{6x+7y=50 /*(-7)

{42x+36y=324
+{-42x-49y=(-350)
------------------------
-13y=(-26) /:(-13)

{y=2
{6x+14=50 /-14

{y=2
{6x=36 /:6

{y=2
{x=6

Odp.: 1 metr sześcienny wody ciepłej kosztuje 6 zł, a 1 metr sześcienny wody zimnej kosztuje 2 zł.
9 3 9
2009-12-12T19:57:53+01:00
X- metr sześcienny wody ciepłej
y- metr sześcienny wody zimnej

6y+7x=54 /*(-7)
7y+6x=50 /*6

-42y-49x=-378
42y+36x=300
-13x=-78 /:(-13)
x=6

6y+7x=54 /*(-6)
7y+6x=50 /*7

-36y-42x=-324
49y+42x=350
13y=26 /:13
y=2

Odp. 1 metr sześcienny wody ciepłej kosztuje 6zł a wody zimnej 2zł.
2 2 2
2009-12-12T20:02:02+01:00
6x+7y=54
7x+6y=50
x= 2
y=6
Odp.: Metr sześcienny zimnej wody kosztuje 2 złote, a ciepłej 6 złotych .
1 4 1