Zad 1
Wstaw słowa w miejsce kropek
Grecy tak jak wiele innych ludów starożytnych , byli ... . Według Hellenów bóstwa mieszkały na najwyższym szczycie Grecji- ... . Za najważniejszego boga greckiego uznawano ... . Jego żona ... opiekowała się zamężnymi kobietami. Z kolei za pana mórz i oceanów uważano ... . O bogach powstawały liczne opowieści zwane ... . Grecy chcąc pozna swoją przyszłość, udawali się do ... . Najsłynniejsze tego rodzaju święte miejsce w Grecji znajdowało się w ... , na zboczach Pernasu ulubionej góry Apolla.

Zad2
Które zdania są prawdziwe;
a) Bogów wyobrażano sobie w postaci zwierząt
b) Każde miasto greckie miało swoje bóstwa opiekuńcze
c) Wierzono że bogowie są nieśmiertelni
d) W starożytności wszyscy Grecy czcili te same bóstwa
e) Bogom przypisywano tylko cechy ludzkie, lecz także nadprzyrodzone możliwości
f) Hellenowie do najważniejszych bóstw zaliczali tzw. dwunastkę olimpijską

Proszę o pomoc.

2

Odpowiedzi

2009-12-12T19:52:54+01:00
1.politeistami , Olimpie, Zeusa , Hera, Posejdona, miami, wyroczni, Delfach

2. b, c, d , e

Pozdrawiam ;)
26 4 26
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T20:06:34+01:00
Grecy tak jak wiele innych ludów starożytnych , byli ...
Według Hellenów bóstwa mieszkały na najwyższym szczycie
Grecji- Olimp.
Za najważniejszego boga greckiego uznawano Zeusa.
Jego żona Hestia opiekowała się zamężnymi kobietami.
Z kolei za pana mórz i oceanów uważano Posejdona.
O bogach powstawały liczne opowieści zwane mitami.
Grecy chcąc poznać swoją przyszłość, udawali się do świątyń.
Najsłynniejsze tego rodzaju święte miejsce w Grecji znajdowało się w Delfach
na zboczach Pernasu ulubionej góry Apolla.
2.
a) tak
b)tak
c)tak
d)nie
e)tak
f)nie
2 3 2