1.
Przypuśćmy, że chcesz kupić 1,8m(kwadratowego) kafelków. Sprzedawca dał ci jedno pełne pudełko. Ile jeszcze powinien dołożyć kafelków?

Zawartość jednego pudełka: 1,08m(kwadratowego)
rozmiar jednego kafelka: 15cm x 30cm

Proszę o podanie wyniku z obliczeniami!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T19:57:43+01:00
15cm=0,15m
30cm=0,3m
0,15m*0,3m=0,045m² (powierzchnia jednej kafelki)
1,8m²-1,08m²=0.72m²
0,72m²/0,045m²=16
Odp. Sprzedawca powinien dołożyć 16 kafelek.
2 3 2
  • prhz
  • Rozwiązujący
2009-12-12T19:58:29+01:00
1.8m2 to 18000 cm2
15cm x 30 = 450 cm2 ---> kafelka
18000:450 = 40 ----> tyle jest wszystkich kafelek
1.08m2 to 10800cm2
10800/440 = 24 ---> kafelek w kartonie
40 - 24 = 16 --> tyle powinien dać luzem
1 5 1