Rozwiąż układy równań 3 metodami:
*przeciwnych współczynników
*podstawiania
*graficznie(z układem współrzędnych)

/3x-4y=-1
\2x+y=3

/7x-y+17=0
\5x+6y=8

/2x-5y=6
\3x-4y=2

Pliska o jak naj szybszą odpowiedź. Dam najlepszą!! Zaraz mam korki. Pliska!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T20:30:01+01:00
Http://pl.tinypic.com/view.php?pic=2e0nypg&s=6
http://pl.tinypic.com/r/2wmgrxg/6

a. przeciwne
/3x-4y=-1
\2x+y=3

3x-4y=-1
y=3-2x

3x - 12+8x=-1
y=3-2x

11x=11
x=1

y=1
x=1
2009-12-12T22:06:24+01:00
PODSTAWIANIA

3x-4y=-1
2x+y=3

3x-4y=-1
y=3x-2x

3x-12+8x=-1
y=3-2x

11x=11
x=1

y=3-2
x=1

x=1
y=1

PRZECIWNYCH WSPÓŁCZYNNIKÓW

3x-4y=-1 / *2
2x+y=3 / *3

6x-8y=-2 / * (-1)
6x+3y=9

-6x+8y=2
6x+3y=9

11y=11
y=1

6x+3=9
y=1

x=1
y=1

PODSTAWIANIA

7x-y+17=0
5x+6y=8

7x-y+17=0
5x+6y=8

y=7x+17
5x+6(7x+17)=8

y=7x+17
5x+42x+102=8

y=7x+1
47x=-94

x=-2
5x+6y=8

-10+6y=8
y=3

PRZECIWNYCH WSPÓŁCZYNNIKÓW

7x-y+17=0
5x+6y=8

42x-6y+102=0
5x+6y=8

47x=-94
x=-2

5x+6y=8
x=-2

-10+6y=8
x=-2

y=3
x=-2