Rachunek za gaz opiewa kwotę:
a) 77,55 zł netto.jaka jest wartość rachunku brutto z wynoszącym 22% podatkiem VAT po zaokrągleniu do 1 gr?
b) 80 zł brutto wraz z wynoszącym 22% podatkiem VAT.jaka jest wysokosc rachunku netto(bez VATu) w przybliżeniu do 10 gr?
c) 90 zł netto co po naliczeniu stawki VAT daje wartość 109,8 zł.jaka jest aktualna stawka podatku VAT na gaz ziemny?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T20:23:27+01:00
A) 77,55 * 22% = 17,061
77,55 + 17,061 = 94.61
Odp: Wartość rachunku brutto wynosi 94,61 zł.
b) 80 - 100%
x - 22%
80 * 22% = x
x = 17,60
80 - 17,60 = 62,40
Odp: Wysokosc rachunku netto wynosi 62,40 zł.
c) 90 - 100%
109,80 - x %

90x = 10980 /:90
x = 122

Odp: Aktualna stawka vatu wynosi 22%.
5 4 5
  • prhz
  • Rozwiązujący
2009-12-12T20:25:02+01:00
A)77,55 * 122% = 94,61
b) 80 * 122% = 97.6
97.6 -80 = 17.6 <----vat
80-17.6 = 62.4

c)90.0 = 900
109,8 = 1098
1098/900 * 100% = 22%
3 3 3
2009-12-12T20:29:43+01:00
A)77,55*22/100=17,06
b)0,88*22/100=0,69
c)x=90*100/109.8=82
100-82=18
2 3 2